خریت محض

خریت محض چیزی جز ازدواج نیست! در بهترین حالت یک وضعیت کسل کننده و در بدترین حالت یک جهنم واقعی است.

خریت محض

خریت محض چیزی جز ازدواج نیست! در بهترین حالت یک وضعیت کسل کننده و در بدترین حالت یک جهنم واقعی است.

ازدواج سنتی یا مدرن؟

ازدواج به شیوه سنتی دربر گیرنده برتریها و محدودیتهای مختلفی برای زن و مرد است. در مقابل، ازدواج مدرن بر تساوی حقوق زن و مرد تکیه دارد. تساوی یعنی هیچ کس از برتری خاصی برخوردار نیست و تمام مسئولیتها و حقوق به طور مساوی تقسیم می‌شوند.

مشکل دخترای ایرانی امروز اینه که تمام ویژگیهای مثبت هر دو سیستم رو یکجا می‌خواهند. اونها برتریهای خاص روش سنتی رو مثل بودن تمام خرج زندگی به عهده مرد، تهیه مسکن از طرف مرد، مهریه و غیره رو می‌خواهند اما بدون محدودیتهای روش سنتی مثل زن خونه بودن، بچه‌داری، حرف شنوی از شوهر و غیره.

از طرف دیگه دخترای ایرانی ویژگیهای مثبت روش مدرن رو مثل تساوی حقوق، حق تصمیم گیری مستقل برای کار و روش زندگی و غیره رو می‌خواهند اما بدون قبول 50 درصد مسئولیتهای زندگی که همین روش مدرن در کنار آن ویژگیهای مثبت برای آنها قرار داده مثل سهیم بودن در خرج زندگی، فراز و نشیبهای مالی و...

خوب دقت کردید! وقتی دخترها ویژگیهای مثبت هر دو سیستم رو با هم می‌خواهند، فقط نکات منفی هر دو سیستم برای شما می‌مونه. باید عرق از هفت چاکت بریزه تا از عهده تمام مخارج سنگین زندگی بر بیای و وقتی هم مثلا بگی دوست دارم  فلان لباسو بپوشی متهم به دستور دادن میشی که طبق سیستم مدرن مردوده. مهریه هم که پشتوانه دختر است (البته طبق روش سنتی). پشتوانه چیه ما که نفهمیدیم. پس پشتوانه مرد چیه وقتی باید بره زندان و یا همه زندگیشو که کونش پاره شده جمع کرده جرینگی بده به خانم که چه کاری در جهت پیشرفت زندگی کرده؟ هیچی!

دخترای ایرانی موقع ازدواج چنان این روش ترکیبی سوم و من درآوردی خودشونو تو پاچتون می‌کنند که انگشت به دهن می‌مونید. اما خیال کردند که تیزاند. به قول معروف اون ممه رو دیگه لولو برد.

نظرات 9 + ارسال نظر
مرتضی 20 اسفند 1384 ساعت 01:19 http://crazypc.blogsky.com

سلام
به ما سر نمی زنی ؟

امیرحسین 20 اسفند 1384 ساعت 01:20 http://bigblackrat.blogspot.com

۳تا پست اخیرت رو خوندم
چه توپ پری داری !!!!!!!!!!!

سهیل 20 اسفند 1384 ساعت 02:57 http://del-neveshte.blogsky.com

سلام
ممنون که سر زدی
نمیدونم شاید راست میگی ولی به نظر من کسی که جایی تو این دنیا نداره چرا الکی خودشو الاف کنه ؟
وبلاگ جالبی داری موفق باشی
یا حق

سهیل 20 اسفند 1384 ساعت 03:17 http://del-neveshte.blogsky.com

آره درسته ولی بعضی وقتا آدم دیگه نمیخواد وضعیتش عوض بشه میدونی هر کسی تو زندگی یه هدفی داره که به خاطر اون زندگی میکنه منم یه هدف دا رم که به خاطر اون خیلی کارا دارم میکنم تا حالا هم خوب پیش رفتم برای بعد هم برنامه دارم یعنی میدونم که اگه الان به هدفم برسم چه کار کنم ولی اگه هدفم از بین بره دیگه کاری تو این دنیا ندارم حتی اگه شرایط بهتری در انتظارم باشه من اون شرایط بختر رو نمیخوام .
ممنون که وفت گذاشتی دوست داشتی تبادل لینک کنیم.
یا حق

سیاوش 20 اسفند 1384 ساعت 03:40 http://special-children.blogsky.com

از این که به من سر زدی ممنون.
وبلاگ قشنگی داری.
ببخش وقت نکردم مطالبت رو بخونم ولی قول می دم در اسرع وقت ازشون استفاده کنم

[ بدون نام ] 20 اسفند 1384 ساعت 11:00 http://atrerazeghi.blogsky.com

سلام بانو
آره حرفتو قبول دارم... بحث اینه که خیلی از اینایی که طرفدار حقوق زنان هستند وقتی پای این میاد وسط که مثه بقیه پا به پای مردان کار کنند صداشون در میاد و کلی هم شاکی میشند....

مینو 20 اسفند 1384 ساعت 14:06 http://runway.blogsky.com

سلام
خوب مرسی که به من سر زدی . ببین مسئله خیلی ساده ست ما همه داریم چوب فرهنگهای غلط رو می خوریم . ببین با یه حرفت موافقم آدم هایی داریم که از زندگی مدرن و سنتی هر قسمتی رو که خواستن برداشتن و یه زندگی سوم انتخاب کردن که هدفش فقط یه چیزه سوء استفاده از آدمهای دیگه . نگو که این موضوع فقط برای دخترهاست که می فهمم غیر منطقی هستی. پسرهایی داریم که از زندگی مدرن بی قیدی رو بلدند و از زندگی سنتی دخترهای خوب و اصیل و ...
درباره ی ازدواج گفتی می دونی توی هیچ جای دنیا دخترها این جوری طرفدار ازدواج نیستن که توی ایران هستند می دونی چرا چون فقط توی ایران ازدواج برای زنها به معنی استقلاله چون تا ازدواج نکنن حق زندگی مستقل ندارن چون توی جامعه به اونها به چشم جنس دوم نگاه می شه و احتیاج به حامی دارن چون همیشه از لحاظ قانونی زنها هستن که شکست خورده و تسلیمن فکر می کنی اینا همش تقصیر کیه زنها؟ نه همش تقصیر مردهاست . مردهایی که عوض نمی شن . ببین بذار نظر شخصی خودم رو درباره ازدواج بگم ازدواج لعنتی ترین چیزیه که توی ایران وجود داره یه رسم بی نهایت احمقانه ی ایرانیه و ازدواج ایرانی نفرت انگیز ترین مرحله ی زندگیه.

سارا 20 اسفند 1384 ساعت 19:27 http://sarah.blogsky.com

شاید تو راست بگی... آره پیدا می شن آدمایی که اینجورین و زندگی هایی که همه اش به نفع یک طرف سر می خوره...

ولی اینا چیزایی نیستن که آدم بلند بلند داد بزنه...! بذار هر کی فکر می کنه خریته تو دلش فکر کنه‌!!!!

رقصان 21 اسفند 1384 ساعت 19:38

ببین با دیدگاه کلیت موافقم اما با نحوه بررسی ت مخالفم! این ماییم که روش و سنت رو می سازیم . همون پسری که تو می گی به طرز احمقانه ای تو او ن جامعه در گیر ترجیح خانوادشه به جای اینکه خودش مستقل باشه و دنبال دختر مستقل بگرده! آدما هر چی سرشون بیاد لیاقتشون همونه نه بیشتر ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد